Politinės technologijos

Interesų technologijos

Skandalų technologijos

Reklaminės technologijos

Gandai ir intrigos

Informaciniai karai

Žvilgsnis į žiniasklaidą

Žurnalistų ir leidėjų teismai

Žiniasklaidos sukelti skandalai


Politinės reklamos ir konkurencijos priemonės


Dosniausi reklamos kūrėjams ir skleidėjams – socdemai, libdemai bei liberalcentristai  
Eglė Digrytė, Portalas "Delfi", 2006 08 15 
Per pastaruosius pusantrų metų reklamos gamintojams ir skleidėjams dosniausia buvo valdančioji Socialdemokratų partija, toli užnugaryje palikusi net antroje ir trečioje vietoje atsidūrusius liberaldemokratus bei Liberalų ir centro sąjungą. Didžiausia parlamentinė Darbo partija, per Seimo rinkimus agitacijai išleidusi milijonus ir aplenkusi kitas politines jėgas, vėliau smarkiai sumažino reklamos apimtis ir liko ketvirta.
Remiantis žiniasklaidos tyrimų bendrovės „TNS Gallup” monitoringo rezultatais, partijos reklamai televizijoje, spaudoje, lauko reklamos stenduose ir ekranuose, internete bei kine pernai ir pirmą šių metų pusmetį iš viso galėjo išleisti per milijoną litų. Be to, kai kurie politikai reklamos užsakinėjo asmeniškai.
Tokia suma paskaičiuota pagal vadinamąją gross kainą – reklamos įkainius, kurie priklauso nuo žiniasklaidos priemonės tipo, reklamos ploto ar trukmės, konkrečios vietos, kurioje pasirodo reklama, ar laiko, kuomet ji transliuojama, bei kitų veiksnių. Realios išlaidos gali būti gerokai mažesnės – dėl didelio reklamos kiekio, nuolatinių užsakymų ar sudarytos leidybinės sutarties taikomos nuolaidos. Tačiau šie duomenys yra konfidenciali informacija.
„TNS Gallup“ paskaičiavimu, pernai ir šių metų pirmą pusmetį socialdemokratai į reklamą galėjo investuoti 660 tūkst. litų. Maždaug trys ketvirtadaliai šių pinigų buvo išleisti šiemet. Didžioji išlaidų dalis – apie 485 tūkst. litų, vertinant gross kainomis, atiteko reklamai televizijoje.
Tuo metu opozicijoje dirbusiems, tačiau neseniai prie valdančiųjų prisijungusiems liberalcentristams reklama per pusantrų metų galėjo atsieiti devynis kartus mažiau – beveik 74 tūkst. litų. Šiemet buvo išleista du daugiau nei trečdaliai reklamai skirtų pinigų. Daugiau nei pusė jų taip pat buvo atiduota už reklamą televizijoje.
Juos, analitikų duomenimis, nežymiai aplenkė liberaldemokratai. Gegužę partija „Tvarka ir teisingumas“ pasivadinusios politinės jėgos išlaidos reklamai galėjo siekti 78,5 tūkst. litų. Beveik visi pingai buvo išleisti šiemet, daugiausia – reklamai televizijoje. Tiesa, „TNS Gallup“ ataskaitoje ši suma yra išskaidyta į kelias dalis, mat reklamą užsakinėjo ne tik Liberalų demokratų partija bei „Tvarka ir teisingumas“, bet ir parlamentinė frakcija, Rolando Pakso koalicija „Už tvarką ir teisingumą“, nušalintojo prezidento rėmėjų judėjimas „Už teisingumą ir demokratinę Lietuvą“.
Stebėtojų duomenimis, Darbo partija per pastaruosius pusantrų metų pirko tik reklamos spaudoje. Jos vertė galėjo siekti beveik 59 tūkst. litų. Per Seimo rinkimus ši viena jauniausių politinių jėgų buvo politinės reklamos rinkos lyderė. Vėliau „darbiečiai“ į priekį praleido socdemus, liberaldemokratus ir liberalcentristus.
Nepaisant to, „darbiečiams“ sutaupyti nepavyko. Remiantis Vyriausiosios rinkimų komisijos pateikiamais duomenimis, jie pernai tarp visų politinių jėgų pirmavo pagal gautas pajamas (1,97 mln. litų), o pagal išlaidas (1,67 mln. litų) buvo treti po liberalcentristų ir socialdemokratų.
Šių metų vasarį įsikūręs Liberalų sąjūdis per kelis mėnesius spėjo įsiveržti į didžiausių politinės reklamos užsakovų gretas. Opozicijoje esančios partijos išlaidos tam galėjo siekti 46 tūkst. litų. Šiek tiek daugiau nei pusę lėšų liberalai skyrė reklamai televizijoje.
Valdančioji Valstiečių liaudininkų sąjunga per pusantrų metų reklamai galėjo išleisti maždaug 45 tūkst. litų. Beveik pusę išlaidų surijo reklama spaudoje, daugiau nei penktadalį – išorinė reklama.
Iš valdančiosios koalicijos pasitraukusi Naujoji sąjunga pernai ir šių metų pirmą pusmetį užsisakė reklamos, kurios vertė galėjo siekti beveik 24 tūkst. litų. Dar už beveik 19 tūkst. litų (skaičiuojant gross kainomis) reklamos užsisakė partijos lyderis, buvęs Seimo pirmininkas Artūras Paulauskas. Visa ši reklama pasirodė spaudoje.
Be to, remiantis „TNS Gallup“ ataskaita, reklamos spaudoje už maždaug 32 tūkst. litų A. Paulauskui pernai buvo užsakyta Seimo vardu.
Opozicinė Tėvynės sąjunga per pusantrų metų užsakė reklamos spaudoje, kurios vertė siekė mažiau nei 7,3 tūkst. litų. Dar už 3,7 tūkst. litų konservatoriai reklamavosi kartu su buvusiais partneriais liberalcentristais.
Kai kurios parlamente neatstovaujamos partijos išlaidomis reklamai, sprendžiant iš „TNS Gallup“ skaičiavimų, nenusileidžia didžiosioms. Antai Tautininkų sąjunga užsisakė reklamos, kurios vertė – beveik 33 tūkst. litų. Beveik visi pinigai buvo išleisti pernai, didžioji dalis – reklamai radijuje.
Lietuvos rusų sąjunga pernai spaudoje reklamavosi už 5,4 tūkst. litų, „Lietuvos kelias“ – už 300 litų, Lietuvos krikščionys demokratai – už 200 litų. 175 litų reklamai pernai išleido mažai girdėta Lietuvos sportininkų partija iš uostamiesčio. Be to, reklamos internete už 1 tūkst. litų šiemet buvo užsisakiusi Europos socialistų partija.

Tinklapio adresai: mediabv.eu
mediabv.lt | mediaclub.lt | ivaizdis.lt |
Į pagrindinį A.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informacijąA.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informacijąA.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informacijąA.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informacijąA.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informacijąA.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informaciją
© Baltijos media centras transportas | transporter | keliai ir tiltai | meridian | eLibrary.lt | fondas