Politinės technologijos

Interesų technologijos

Skandalų technologijos

Reklaminės technologijos

Gandai ir intrigos

Informaciniai karai

Žvilgsnis į žiniasklaidą

Žurnalistų ir leidėjų teismai

Žiniasklaidos sukelti skandalai


Gyvenkime taupiai


Ašarų dėl nužudyto berniuko fone – didžiuliai pinigai keistoms statyboms 
Birutė Davidonytė, Delfi.lt, 2017 02 02 
Lietuvoje vienas po kito vyksta žiaurūs nusikaltimai, kuriuose kenčia vaikai. Skundžiamasi, kad sistema turi mažai lėšų vaikų teisių apsaugai užtikrinti. Vis dėlto, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) randa šimtus tūkstančių eurų abejotinų projektų paramai.
Dažnai bylose galimą smurtą patyrę vaikai lieka neapklausti ir jų balsas lieka neišgirstas, nes nėra užtektinai psichologų, kurie dalyvautų apklausoje. Būtent taip nutiko Kėdainių atveju, kai buvo užmuštas keturmetis vaikas, kuris pasakė darželio auklėtojai, kad prieš jį smurtaujama ir įvardino asmenį, bet nebuvo apklaustas pareigūnų.
„Dėl psichologo yra problema. Ne kartą prokuratūra kreipėsi į Vidaus reikalų ir Socialinės apsaugos ir darbo, tai pat Švietimo ministeriją, kad išsakytume tą problemą, jog psichologų trūksta. Tačiau buvo gautas neigiamas atsakymas. Ko gero, dėl finansų stokos“, - laidoje „Dėmesio centre“ kalbėjo generalinis prokuroras Evaldas Pašilis.
Vis dėlto Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) 2016 metais rado tūkstančius eurų abejotinai paramai. Ministerija 100 tūkstančių eurų parėmė neveikiančius vaikų namus Vilniaus rajone, kurie šiuo metu net nevykdo savo tiesioginės veiklos.
Neveikiantys vaikų namai už 3,5 milijono eurų
Vilniaus rajone, Geisiškėse buvo pastatytas Šeimos ir vaiko gerovės centras. Statybų kaina, kaip skelbta – beveik 3,5 milijono eurų. Centre turėjo 48 tėvų globos netekę vaikai. Tačiau centras daugiau nei metus niekaip negali pradėti veikti ir vykdyti savo tiesioginės funkcijos, nes statiniai paprasčiausiai neatitinka reikalavimų ir dėl to negaunama licencija.
Greičiausiai šis didžiulius pinigus kainavęs centras apskritai niekada nepradės veikti kaip vaikų namai, nes valstybė priėmė sprendimą mažinti vaikų namų skaičių ir jų iš viso po truputį atsisakyti. Tokią poziciją palaiko ir Prezidentė, ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, todėl ji pradiniame etape lėšų statyboms neskyrė ir vaikų namai 2015 metų pabaigoje buvo pastatyti iš Vilniaus rajono savivaldybės lėšų.
Teritorijoje iškilo keli atskiri pastatai, futbolo stadionas. Pagal pirminį planą centre galėtų gyventi 48 vaikai. Vis dėlto ministerija šiam centrui veikti pagal paskirtį licencijos niekada nebuvo išdavusi, mat pagal pagal teisinį reglamentavimą likusiems be tėvų globos ir socialinės rizikos vaikams naujai (nuo 2015 m.) steigiami tik bendruomeniniai vaikų globos namai, kuriuose gyvena ne daugiau kaip 8 vaikai. Taigi, už grandiozinę sumą pastatytas centras neatitinka ministerijos reikalavimų.
Neveikiantiems vaikų namams – 100 tūkstančių eurų parama iš ministerijos
Kuriozas šioje istorijoje yra tas, kad nors ministerija neišduoda licencijos vaikų namams, nes šie neatitinka reikalavimų ir jie iki šiol nevykdo tiesioginės savo funkcijos, pati ministerija šiuos neveikiančius vaikų namus ir parėmė.
2016 metų sausio 21 dieną dar buvusios socialinės apsaugos ir darbo ministrės Algimantos Pabedinskienės įsakymu buvo patvirtinta socialinių paslaugų įstaigų investicijų projektų įgyvendinimo programa.
Šiame įsakyme šeimos ir vaiko gerovės centro pastatų vidaus darbų užbaigimui skirta 100 tūkstančių eurų.
Nepaisant to, kad ministerija skyrė paramą šiam centrui 2016 metų pradžioje, 2016 metų rudenį jie vėl neišdavė jam licencijos, taigi aišku, kokiu tikslu ministerija parėmė abejotiną projektą, kuriam pati reiškia nepritarimą.
Apgaulingas savivaldybės ėjimas?
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktorė Daina Urbonaitienė DELFI aiškino, kodėl ministerija parėmė projektą, kuriam pati prieštaravo.
„2012 metais Vilniaus rajono savivaldybė kreipėsi į SADM dėl ES struktūrinės paramos skyrimo naujų vaikų globos namų statybai, tačiau vaikų globos namų steigimo koncepcija neatitiko vaikų globos namų deinstitucionalizacijos principų ir lėšos nebuvo skirtos. Ministerija ne kartą raštu apie tai buvo informavusi Vilniaus raj. savivaldybę“, - komentavo D. Urbonaitienė.
Pasak ministerijos atstovės, savivaldybė buvo priėmusi sprendimą keisti įstaigos paskirtį: „Savivaldybės taryba priėmė sprendimą keisti įstaigos paskirtį ir kurti Šeimos ir vaiko gerovės centrą, teikiantį kompleksines paslaugas šeimoms. 2015 metais Vilniaus raj. savivaldybė Socialinių paslaugų ir priežiūros departamentui prie SADM pateikė investicinį projektą dėl darbų užbaigimo ir aplinkos pritaikymo neįgaliesiems. Buvo skirta 100 tūkst. eurų.
2016-10-27 Vilniaus rajono šeimos ir gerovės centras kreipėsi į Socialinių paslaugų priežiūros departamentą prie SADM dėl licencijos teikti ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą be tėvų globos likusiems vaikams.
2016-11-24 buvo priimtas sprendimas atsisakyti išduoti licenciją šiai įstaigai, kadangi viena iš jos veiklų – bendruomeniniai vaikų globos namai - neatitinka nustatytų reikalavimų.“
Savivaldybė kaltina ministeriją
Vilniaus rajono savivaldybės Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriaus vyriausioji specialistė Jolanta Gulbinovič DELFI atsiųstuose paaiškinimuose dėl situacijos kaltino ministeriją. Ji teigė, kad dabar dalyje patalpų vykdomos kitos veiklos, kita dalis patalpų yra tuščios.
„Socialinių paslaugų priežiūros departamentas Vilniaus rajono šeimos ir vaiko gerovės centrui atsisako išduoti licenciją teikti institucinę socialinę globą (ilgalaikę, trumpalaikę) vien tik dėl neatitikimo reikalavimų patalpoms, visi kiti keliami reikalavimai yra tenkinami.
Šeimos ir vaiko gerovės centre veikia pagalbos šeimai padalinys bei dienos centras, kurį noriai lanko socialinės rizikos šeimų ir socialiai remtinų šeimų vaikai. Čia vyksta įvairūs užsiėmimai (sporto, šokio, dailės, muzikos). Be to planuojama teikti socialinių įgūdžių ugdymo bei palaikymo paslaugas šeimoms. Taip pat Centre asmenys (šeimos), kurie dėl nepakankamų pajamų ar skurdo negali (neturi galimybės) pasirūpinti savo higiena, gali naudotis asmeninės higienos ir priežiūros (maudymasis, skalbimas) paslaugomis“, - komentavo J. Gulbinovič.
Paklausta, ar šiuo metu yra išnaudojamos visos centro patalpos kitoms veikloms, specialistė pripažino, kad tik dalis: „Kol kas išnaudojama tik dalis Centro patalpų. Sausio 27 d. Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendė kreiptis pagalbos į Lietuvos Respublikos Seimą ir Vyriausybę. Atviru kreipimusi į Lietuvos valdžią prašoma peržiūrėti socialinės globos normas, teisinę bazę.“
Konkursą laimėjusiai įmonei - daugiau nei 8 milijonai iš savivaldybės
Vilniaus rajono savivaldybės viešųjų pirkimų konkursą šiems vaikų namams pastatyti laimėjo įmonė „Chanita“. Įmonė yra didžiausias savivaldybės viešųjų pirkimų tiekėjas ir nuo 2009-ųjų metų laimėjo konkursų įvairiems statybų darbams bendrai už daugiau nei 8,2 milijono eurų. Savivaldybė, paklausta, kodėl taip brangiai kainavo pastatų statybos, teigia, kad tiesiog buvo pasirinkta žemiausia kaina.
„Apvažiavus daugelį Lietuvoje veikiančių globos įstaigų, įvertinus jų vadovų keliamas problemas, buvo suprojektuotas šiuolaikiškas pastatų kompleksas įstaigos, veikiančios šeimyniniu principu.
Šeimos ir vaiko gerovės centro atskiruose nameliuose šeimyniniu principu su profesionaliais globėjais (socialiniais darbuotojais) gali būti apgyvendintos 6 šeimynos (ne daugiau kaip po 8 vaikus).
Šio komplekso statybos viešųjų pirkimų konkursą laimėjo rangovas, pasiūlęs mažiausią kainą. Atkreiptinas dėmesys, kad Centro kompleksas kartu su visa infrastruktūra buvo statomas nuo pagrindų. Įrengtas šiuolaikiškas keturių vieno aukšto pastatų kompleksas su garažu vienam automobiliui. Trys pastatai – gyvenamieji korpusai, skirti gyventi po dvi šeimas. Teritorijoje suprojektuota ir įrengta: futbolo aikštė, greta universali žaidimų aikštelė“, - komentavo J. Gulbinovič.

Tinklapio adresai: mediabv.eu
mediabv.lt | mediaclub.lt | ivaizdis.lt |
Į pagrindinį A.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informacijąA.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informacijąA.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informacijąA.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informacijąA.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informacijąA.Lukašenka: dėl švedų „pliušinių meškiukų“ akcijos Lietuvai „maža nepasirodys“ Lenkijos URM leidinys „lietuvių okupacija“ Vilniaus krašte Laukiame papildymų su politikų citatomis ir anekdotais Pastebėjus netikslumus, siųskite pataisymus ar informaciją
© Baltijos media centras transportas | transporter | keliai ir tiltai | meridian | eLibrary.lt | fondas